Verlies je moeilijk gewicht? Reset dan je hormonen met deze 5 tips

September 2, 2015

Hormonen zijn die vreemde stoffen in ons lichaam die een grote rol spelen in ons gewicht, onze grootte, in de textuur en dichtheid van je haren, je cupmaat, je humeur en je huid. Ze kunnen dus een enorme impact hebben op je algemene gezondheid en welzijn.

 

Als je hormonen niet goed functioneren, kan je onder andere last krijgen van gewichtstoename en krijg je dat dan ook nog moeilijk weg. Gelukkig kunnen we onze hormonen op het juiste pad helpen met deze 5 kleine aanpassingen in levensstijl:

 

1. Slaap in een koele kamer.

Als je slaapt, stijgt je lichaamstemperatuur en krijg je het automatisch warmer. Dikwijls word je dan in het midden van de nacht wakker en gooi je je deken van je af of lig je te woelen. Maar als je slaap verstoord wordt, dan worden ook je hormonen verstoord. Het is zelfs zo dat een verstoorde slaap ervoor kan zorgen dat je lichaam minder leptine produceert. Dat is een hormoon die je eetlust en gewichtstoename controleert. Om sterke veranderingen in je hormoonlevels te voorkomen, kan je het beste je kamer wat frisser houden. Je lichaam blijft 's nachts dan koeler en je slaap en hormonen worden niet verstoord.

 

2. Verminder je caffeïne inname

Caffeïne kan de productie van cortisol (het stress-hormoon) stimuleren. Hoe meer caffeïne je binnen krijgt, hoe meer stress je (lichaam) ervaart. Hierdoor maak je het jezelf moeilijker om te vermageren. Bovendien veroudert je huid enorm door stress!

 

3. Ga niet crash-diëten

Een crash-dieet waarbij je snel veel kilo's verliest is dikwijls verleidelijk, maar probeer het toch te vermijden. Als je plots veel calorieën gaat schrappen, kan dat ervoor zorgen dat je schildklier trager gaat werken en je metabolisme volledig vertraagt.

 

4. Sluit een deal met jezelf

Ga dus gezonder eten. Probeer over de grote lijn vooral je inname van suikers (daaronder valt ook alcohol!) en ongezonde vetten te verminderen. En sluit hierbij een deal met jezelf: je mag 1 maaltijd of tussendoortje per week 'zondigen'. Eet dan eens wat chocolade, snoep, frieten of wat je maar wil. Je hoeft niet elke dag extreem weinig of gezond te eten, want dat hou je niet vol. Hou je wel aan de deal!

 

5. Laat je lichaam werken!

Versnel je metabolisme door extra te gaan joggen, zwemmen of door onze metabolisme boostende Sudatonic behandeling. Als je je lichaam een inspanning laat leveren, verbeter je je stofwisseling en komen er endorfines en serotonines vrij. Deze hormonen zorgen onder meer voor een beter humeur en versterken je immuunsysteem.

 

Door deze simpele tips te volgen, kan je alvast je hormonen een handje helpen. Je helpt hierbij je lichaam om anders te reageren op bepaalde situaties, inclusief op hoe je eet, hoe je slaapt, hoe je met stress omgaat en zoveel meer!

 

 

 

 

Bronnen:

http://www.foxnews.com/health/2015/04/15/reset-your-hormones-to-lose-stubborn-pounds/
http://www.prevention.com/weight-loss/hormone-reset-diet
http://www.mindbodygreen.com/0-20232/10-ways-to-reset-your-hormones-for-health-energy-weight-control.html

http://www.healthyfoodhouse.com/how-to-reset-your-bodys-hormone-levels-to-lose-stubborn-pounds/

Please reload

In de kijker

Omarm het verouderingsproces en word mooi oud!

23/02/2016

1/4
Please reload

Recente Posts
Please reload

Archief
Please reload